Panowie,
oto 101 "Jak przerobić swojego Tibby'ego, aby uzyskać jeszcze-teraz-nie-tak-oczywistą, wciąż tnącą technologię elektrycznych składanych lusterek". Samouczek jest podzielony na cztery części, sukcesywnie aktualizowane w tym pierwszym poście.
Niestety, szczerze mówiąc, w dzisiejszych czasach niezwykle trudno jest zdobyć te lusterka, zwłaszcza w specyfikacji GK (2001-wrzesień 2004). Najszczęśliwszym sposobem byłoby kupno silniczków składania lusterek Kia Sportage i zaimplementowanie ich w swoich lusterkach OEM, informacje na ten temat również znajdują się w tym wykładzie.
DIY część pierwsza:
Wymagane części to:
1. panel sterowania - trudno podać numer części, ponieważ dodano tylko jeden przycisk, KTÓRY można przeszczepić nawet z panelu z Wielkiej Brytanii jako drugi przycisk blokady okna, jeśli masz pewne umiejętności manualne;
2. dwa przekaźniki - 95225-29050 lub 95225-38050, który z jakiegoś powodu zastąpił ten drugi;
3. oba składane lusterka (7pin lub 8pin), wcale nie muszą być w kolorze Twojego lakieru, najważniejsze jest wnętrze;
*4. dodatkowo, jeśli chcesz funkcję automatycznego składania po wyjęciu kluczyka, potrzebujesz dwóch 12VDC NO 4-pinowych wodoodpornych przekaźników, które należy podłączyć na stałe do wiązki składania w pobliżu BCM.
Zatem, aby rozpocząć procedurę, musisz ustalić dwie rzeczy:
1. sprawdź wiązkę: najlepszym sposobem jest sprawdzenie, czy masz przewody nr 12 "różowy" i 20 "biały" w złączu BCM-FF oraz nr 5 "biały" w złączu BCM-EF. To gwarantuje, że masz odpowiednią wiązkę w drzwiach. Zastrzeżenie - nawet jeśli masz funkcję Infinity, która wymaga innej wiązki, musisz to sprawdzić. Istnieją cztery typy wiązek lusterek: z elektrycznymi lusterkami (3pin), + elektrycznie podgrzewanymi (5pin), + elektrycznie składanymi (7pin), ze zintegrowanym kierunkowskazem - tylko KDM (8pin [gnd jest z lusterek elektrycznych]). Jeśli nie masz tych przewodów, musisz przerobić wiązki drzwi.
2. sprawdź BCM, czy masz złącza przylutowane do przekaźników z tyłu BCM - niestety będziesz musiał go wyjąć spod deski rozdzielczej i przylutować je, jeśli nie masz (co nie miało miejsca w moim przypadku) - potrzebujesz pięciu złączy pasujących do przekaźników. To najtrudniejsza część, ponieważ złącza muszą pasować do lokalizacji na płycie PCB, a następnie być w linii z dedykowanymi otworami w obudowie i lutować, aby nie pękały po włożeniu przekaźników.
Jeśli masz już BCM ze złączami, możesz włożyć przekaźniki po zdjęciu dolnej osłony konsoli bez wyjmowania BCM z miejsca spoczynku. Masz lokalizację, w której należy włożyć przekaźniki:
DIY część druga:
w końcu przyszedł nowy przełącznik sterowania oknami. Co ciekawe, ma ten sam numer części co mój własny.
1. To bardzo prosta część: wystarczy użyć ściągacza do listew, aby wyjąć panel sterowania z wykończenia drzwi kierowcy. Następnie odłącz obie wtyczki i odłącz przełącznik okna w jednostce sterującej (jest on trzymany na sześciu kołnierzach, 3 po każdej stronie przełącznika - widoczne na zdjęciach na krawędziach). Następnie zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności.
Teraz, gdy naciśniesz przycisk, usłyszysz kliknięcie (składanego) przekaźnika po jego naciśnięciu, ale dopiero po przekręceniu kluczyka do ACC lub ON (inaczej niż mówi schemat). Również po kilku sekundach słychać rozłączanie przekaźnika. Kolejne naciśnięcie aktywuje drugi przekaźnik (rozkładanie) z tym samym porządkiem pracy. To interesujące. Mój nowy panel ma przycisk blokady, mimo że powinien być to przycisk składania lusterek. Na szczęście są to przyciski przełączające tego samego typu, różniące się tylko ikoną na nich. Po naciśnięciu wracają do pozycji domyślnej, w przeciwieństwie do przycisku blokady okna (który jest wyraźnie przyciskiem przełączającym). To modyfikuje mój poprzedni pomysł automatycznego składania lusterek. Każde naciśnięcie aktywuje osobny tranzystor na kilka sekund, więc jeden dodatkowy przełącznik NC sterowany sygnałem ON zniszczyłby tranzystor. Aby włączyć funkcję automatycznego składania, następnym logicznym wyborem byłoby użycie sygnałów LOCK i UNLOCK wysyłanych przez piny 6 i 8 BCM-FF jako sygnałów przełączających oraz sygnału FOLD SWITCH jako sygnału przełączanego. Myślę, że ta metoda została użyta przez Shark Racing. Używałoby to automatycznego składania i rozkładania podczas blokowania i odblokowywania samochodu za pomocą pilota. Obawiam się, że SR nie powiedział, że zamknięcie samochodu pokrętłem blokady spowoduje również aktywację przełączników składania, więc musisz dodać trzeci przekaźnik (NC), aby odłączyć ten obwód w stanie ACC lub ON.
DIY część trzecia:
Wymagane części to:
- lewe i prawe składane lusterka - jeśli masz GK i opcje składania nie w kolorze lakieru, masz dwie opcje:
1. GK składane, aby przekonwertować własne lusterka;
2. F/L składane plus jeden zestaw pasujący do Twojego koloru.
- Złącza męskie AMP 040, jeśli chcesz przygotować swoje lusterka do przyszłych modyfikacji
1. Najpierw musisz usunąć własne lusterka - zaczynając od osłony. PROTIP - jest łatwiej, jeśli najpierw złożysz lusterko. Użyj narzędzia do podważania:
aby odsłonić trzy śruby T30 na lusterko. Po odkręceniu ich, ostrożnie odłącz lusterko od obudowy (jest jedna plastikowa osłona zapobiegająca łatwemu usunięciu) i odłącz wtyczkę.
Kolejne kroki dotyczą demontażu składanego lusterka.
2. Usuń plastikowy kołek za pomocą śrubokręta krzyżakowego. Następnie usuń B/PAD.
3. Odkręć wtyczkę i usuń wszystkie złącza w środku. Oznacz je, aby ułatwić ponowny montaż. Użyj tego narzędzia.
4. Odkręć 3 odsłonięte śruby, aby odłączyć mocowanie od ramy lusterka.
5. Następnie wyjmij szybę - wyreguluj szybę w dolnej-środkowej pozycji, a następnie za pomocą małego płaskiego śrubokręta odepnij dwa klipsy łączące szybę z łożyskiem. Odłącz złącza od funkcji ogrzewania (oznacz dolne złącze jako pin GND). Następnie zobaczysz 4 śruby mocujące ramę do obudowy lusterka. Odkręć je, a Twoje składane elementy wewnętrzne są gotowe do wszczepienia do własnego lusterka.
6. Złóż ponownie swoje nowe lusterko w odwrotnej kolejności. Jeśli chcesz wypełnić 8. pin we wtyczce, dodaj kolejny czarny przewód i zaciśnij go w GND funkcji ogrzewania, aby mieć zacisk ujemny i używając złącza AMP 040, zrób nowy przewód i dodaj go do pustego gniazda we wtyczce.
Na koniec, po umieszczeniu wszystkiego w odpowiedniej kolejności, powinieneś zobaczyć coś takiego:
Pamiętaj, aby przetestować funkcję ogrzewania i wyregulować szybę lusterek.
oto 101 "Jak przerobić swojego Tibby'ego, aby uzyskać jeszcze-teraz-nie-tak-oczywistą, wciąż tnącą technologię elektrycznych składanych lusterek". Samouczek jest podzielony na cztery części, sukcesywnie aktualizowane w tym pierwszym poście.
Niestety, szczerze mówiąc, w dzisiejszych czasach niezwykle trudno jest zdobyć te lusterka, zwłaszcza w specyfikacji GK (2001-wrzesień 2004). Najszczęśliwszym sposobem byłoby kupno silniczków składania lusterek Kia Sportage i zaimplementowanie ich w swoich lusterkach OEM, informacje na ten temat również znajdują się w tym wykładzie.
DIY część pierwsza:
Wymagane części to:
1. panel sterowania - trudno podać numer części, ponieważ dodano tylko jeden przycisk, KTÓRY można przeszczepić nawet z panelu z Wielkiej Brytanii jako drugi przycisk blokady okna, jeśli masz pewne umiejętności manualne;
2. dwa przekaźniki - 95225-29050 lub 95225-38050, który z jakiegoś powodu zastąpił ten drugi;
3. oba składane lusterka (7pin lub 8pin), wcale nie muszą być w kolorze Twojego lakieru, najważniejsze jest wnętrze;
*4. dodatkowo, jeśli chcesz funkcję automatycznego składania po wyjęciu kluczyka, potrzebujesz dwóch 12VDC NO 4-pinowych wodoodpornych przekaźników, które należy podłączyć na stałe do wiązki składania w pobliżu BCM.
Zatem, aby rozpocząć procedurę, musisz ustalić dwie rzeczy:
1. sprawdź wiązkę: najlepszym sposobem jest sprawdzenie, czy masz przewody nr 12 "różowy" i 20 "biały" w złączu BCM-FF oraz nr 5 "biały" w złączu BCM-EF. To gwarantuje, że masz odpowiednią wiązkę w drzwiach. Zastrzeżenie - nawet jeśli masz funkcję Infinity, która wymaga innej wiązki, musisz to sprawdzić. Istnieją cztery typy wiązek lusterek: z elektrycznymi lusterkami (3pin), + elektrycznie podgrzewanymi (5pin), + elektrycznie składanymi (7pin), ze zintegrowanym kierunkowskazem - tylko KDM (8pin [gnd jest z lusterek elektrycznych]). Jeśli nie masz tych przewodów, musisz przerobić wiązki drzwi.
2. sprawdź BCM, czy masz złącza przylutowane do przekaźników z tyłu BCM - niestety będziesz musiał go wyjąć spod deski rozdzielczej i przylutować je, jeśli nie masz (co nie miało miejsca w moim przypadku) - potrzebujesz pięciu złączy pasujących do przekaźników. To najtrudniejsza część, ponieważ złącza muszą pasować do lokalizacji na płycie PCB, a następnie być w linii z dedykowanymi otworami w obudowie i lutować, aby nie pękały po włożeniu przekaźników.
Jeśli masz już BCM ze złączami, możesz włożyć przekaźniki po zdjęciu dolnej osłony konsoli bez wyjmowania BCM z miejsca spoczynku. Masz lokalizację, w której należy włożyć przekaźniki:
DIY część druga:
w końcu przyszedł nowy przełącznik sterowania oknami. Co ciekawe, ma ten sam numer części co mój własny.
1. To bardzo prosta część: wystarczy użyć ściągacza do listew, aby wyjąć panel sterowania z wykończenia drzwi kierowcy. Następnie odłącz obie wtyczki i odłącz przełącznik okna w jednostce sterującej (jest on trzymany na sześciu kołnierzach, 3 po każdej stronie przełącznika - widoczne na zdjęciach na krawędziach). Następnie zmontuj wszystko w odwrotnej kolejności.
Teraz, gdy naciśniesz przycisk, usłyszysz kliknięcie (składanego) przekaźnika po jego naciśnięciu, ale dopiero po przekręceniu kluczyka do ACC lub ON (inaczej niż mówi schemat). Również po kilku sekundach słychać rozłączanie przekaźnika. Kolejne naciśnięcie aktywuje drugi przekaźnik (rozkładanie) z tym samym porządkiem pracy. To interesujące. Mój nowy panel ma przycisk blokady, mimo że powinien być to przycisk składania lusterek. Na szczęście są to przyciski przełączające tego samego typu, różniące się tylko ikoną na nich. Po naciśnięciu wracają do pozycji domyślnej, w przeciwieństwie do przycisku blokady okna (który jest wyraźnie przyciskiem przełączającym). To modyfikuje mój poprzedni pomysł automatycznego składania lusterek. Każde naciśnięcie aktywuje osobny tranzystor na kilka sekund, więc jeden dodatkowy przełącznik NC sterowany sygnałem ON zniszczyłby tranzystor. Aby włączyć funkcję automatycznego składania, następnym logicznym wyborem byłoby użycie sygnałów LOCK i UNLOCK wysyłanych przez piny 6 i 8 BCM-FF jako sygnałów przełączających oraz sygnału FOLD SWITCH jako sygnału przełączanego. Myślę, że ta metoda została użyta przez Shark Racing. Używałoby to automatycznego składania i rozkładania podczas blokowania i odblokowywania samochodu za pomocą pilota. Obawiam się, że SR nie powiedział, że zamknięcie samochodu pokrętłem blokady spowoduje również aktywację przełączników składania, więc musisz dodać trzeci przekaźnik (NC), aby odłączyć ten obwód w stanie ACC lub ON.
DIY część trzecia:
Wymagane części to:
- lewe i prawe składane lusterka - jeśli masz GK i opcje składania nie w kolorze lakieru, masz dwie opcje:
1. GK składane, aby przekonwertować własne lusterka;
2. F/L składane plus jeden zestaw pasujący do Twojego koloru.
- Złącza męskie AMP 040, jeśli chcesz przygotować swoje lusterka do przyszłych modyfikacji
1. Najpierw musisz usunąć własne lusterka - zaczynając od osłony. PROTIP - jest łatwiej, jeśli najpierw złożysz lusterko. Użyj narzędzia do podważania:
aby odsłonić trzy śruby T30 na lusterko. Po odkręceniu ich, ostrożnie odłącz lusterko od obudowy (jest jedna plastikowa osłona zapobiegająca łatwemu usunięciu) i odłącz wtyczkę.
Kolejne kroki dotyczą demontażu składanego lusterka.
2. Usuń plastikowy kołek za pomocą śrubokręta krzyżakowego. Następnie usuń B/PAD.
3. Odkręć wtyczkę i usuń wszystkie złącza w środku. Oznacz je, aby ułatwić ponowny montaż. Użyj tego narzędzia.
4. Odkręć 3 odsłonięte śruby, aby odłączyć mocowanie od ramy lusterka.
5. Następnie wyjmij szybę - wyreguluj szybę w dolnej-środkowej pozycji, a następnie za pomocą małego płaskiego śrubokręta odepnij dwa klipsy łączące szybę z łożyskiem. Odłącz złącza od funkcji ogrzewania (oznacz dolne złącze jako pin GND). Następnie zobaczysz 4 śruby mocujące ramę do obudowy lusterka. Odkręć je, a Twoje składane elementy wewnętrzne są gotowe do wszczepienia do własnego lusterka.
6. Złóż ponownie swoje nowe lusterko w odwrotnej kolejności. Jeśli chcesz wypełnić 8. pin we wtyczce, dodaj kolejny czarny przewód i zaciśnij go w GND funkcji ogrzewania, aby mieć zacisk ujemny i używając złącza AMP 040, zrób nowy przewód i dodaj go do pustego gniazda we wtyczce.
Na koniec, po umieszczeniu wszystkiego w odpowiedniej kolejności, powinieneś zobaczyć coś takiego:
Pamiętaj, aby przetestować funkcję ogrzewania i wyregulować szybę lusterek.