Hyundai Tiburon Forums banner
21 - 40 of 53 Posts
Ponownie przyjrzałem się twojemu schematowi i widzę jeden możliwy problem. Zasilanie z bezpiecznika 23 jest oznaczone jako "hot in acc or on" i zostanie utracone podczas uruchamiania samochodu. Może to spowodować wyłączenie przekaźnika anulowania automatycznego składania, gdy spróbujesz uruchomić samochód. Możesz rozważyć przeniesienie zasilania wyzwalacza do "hot in on or start", jak wskazano na przekaźniku.
 
Discussion starter · #22 · (Edited)
Hmm, masz absolutną rację. Jednak ten przekaźnik odłącza sygnał wyzwalania automatycznego składania, więc nie będziesz miał szansy złożyć lusterek w scenariuszu ACC. Zmiana na ON lub START umożliwiłaby to. Ponadto ten przełączany sygnał wyzwalający działa przez diodę, więc jego wyzwolenie nastąpiłoby ostatecznie, jeśli spolaryzowany sygnał "lock" przejdzie przez niego.

Edycja: Więc, być może mógłbym dodać kolejny przekaźnik NC, który wyłączy się w gorącej pozycji włączonej lub startowej, co zabezpieczyłoby pierwszy przekaźnik, chociaż skomplikowałoby to obwód jeszcze bardziej.

Myślę więcej o twoim pomyśle na implementację Arduino. Teraz korzyścią z koncepcji automatycznego składania jest jej analogowa formuła w stopniu, w jaki zaprojektowano Tiburon (co jest również ogólną wadą).
 
Discussion starter · #23 ·
Czego nie zauważyłem, moje lusterka GK mają inny metalowy pierścień w mechanizmie, a 'szyjka' lusterka jest dłuższa niż w składanych lusterkach GK F/L. Dlatego zatrzymałem demontaż w momencie otwarcia mechanizmu. Prawdopodobnie wnętrzności są również inne, ponieważ szkło jest nieco mniejsze w F/L, więc punkty mocowania śrub muszą być w innych pozycjach celowania. Musiałbym poszukać obu ręcznych składanych lusterek F/L w kolorze Red Samba, aby przekształcić je w elektrycznie składane. Właściwie znalazłem lewe w przyzwoitej cenie, muszę na nie poczekać. Jeśli wszystko będzie dobrze, następnym przystankiem będzie prawe lusterko.

Dodatkowo podłączyłem te lusterka do mojego złącza, ponieważ moje własne prawe lusterko wyskakuje. Złożyły/rozłożyły się w 5 sekund. Nie mam pojęcia, dlaczego zasilanie jest podawane do silników przez 16 sekund.
 
@tiburonlover2 Ovoko - 90% wszystkich złomowisk UE na raz. Jak @The_Evenger powiedział, to szczęśliwy traf. Lusterka są zwykle publikowane bez znajomości liczby podłączonych pinów, a szanse na zdjęcie złącza są raczej iluzoryczne. Poszukiwania zajęły mi prawie dwa lata. Są dwie części, które bardzo chcę mieć - OEM chime bell i moduł DRL Coupe-spec (ze wspornikiem i złączem).

Zgodnie z prośbą @eagleprime, aktualizacja: Wciąż czekam na panel sterowania, ale ten z ikoną blokady drzwi ze względu na porównanie cen z panelem z ikoną lusterka (30 EUR vs 60 EUR :mad:).

Część pierwsza DIY:

Wymagane części to:

1. panel sterowania - trudno podać numer części, ponieważ dodano tylko jeden przycisk, KTÓRY można przeszczepić nawet z panelu UK jako drugi przycisk blokady okna, jeśli masz pewne umiejętności manualne;

2. dwa przekaźniki - 95225-29050 lub 95225-38050, które z jakiegoś powodu zastąpiły ten drugi; View attachment 140632 View attachment 140633

3. oba składane lusterka (7-pinowe lub 8-pinowe), wcale nie muszą być w kolorze Twojego lakieru, najważniejsze są elementy wewnętrzne;

*4. dodatkowo, jeśli chcesz funkcję automatycznego składania po wyjęciu kluczyka, potrzebujesz dwóch 12VDC NO 4-pinowych wodoodpornych przekaźników, które należy podłączyć do wiązki składania w pobliżu BCM.


Zatem, aby rozpocząć procedurę, musisz ustalić dwie rzeczy:

1. sprawdź wiązkę: najlepszym sposobem jest sprawdzenie, czy masz przewody nr 12 "różowy" i 20 "biały" w złączu BCM-FF oraz nr 5 "biały" w złączu BCM-EF. To gwarantuje, że masz odpowiednią wiązkę w drzwiach. Zastrzeżenie - nawet jeśli masz funkcję Infinity, która wymaga innej wiązki, musisz ją sprawdzić. Istniały cztery typy wiązek lusterek: z lusterkami elektrycznymi (3-pinowe), + elektrycznie podgrzewane (5-pinowe), + elektrycznie składane (7-pinowe), ze zintegrowanym kierunkowskazem - tylko KDM (8-pinowe [masa jest z lusterek elektrycznych]). Jeśli nie masz tych przewodów, musisz przerobić wiązki drzwi.

2. sprawdź BCM, czy masz złącza przylutowane do przekaźników z tyłu BCM - niestety, będziesz musiał go wyjąć spod deski rozdzielczej i przylutować, jeśli nie (co nie miało miejsca w moim przypadku) - potrzebujesz pięciu złączy pasujących do przekaźników. To najtrudniejsza część, ponieważ złącza muszą pasować do położenia na płytce drukowanej, a następnie być w linii z dedykowanymi otworami w obudowie i nie pękać po włożeniu przekaźników.

Jeśli masz BCM ze złączami, możesz włożyć przekaźniki po zdjęciu dolnej osłony konsoli bez wyjmowania BCM z miejsca spoczynku. Masz lokalizację, w której należy włożyć przekaźniki: View attachment 140634
Witaj, czy potrzebny jest specjalny moduł?
 
Discussion starter · #26 ·
Nie, Twój Tib powinien być już wstępnie okablowany (7 pinów włożonych i tylko jeden pusty) do wtyczki lustra po stronie złącza lusterka (strona wiązki przewodów). Funkcja składania/rozkładania znajduje się na pinie 3 (różowy przewód) i 4 (biały przewód). Potrzebujesz również dwóch przekaźników mocy wymienionych w jednym z poprzednich postów i JEŚLI Twój BCM nie jest wyposażony, dziesięć żeńskich złączy typu J 6,3 mm do wlutowania w płytkę drukowaną.
 
Discussion starter · #27 ·
Aktualizacja: właśnie otrzymałem lusterka UKDM F/L plus lewe EUDM F/L ze względu na kryteria szerokiego widzenia (wiem teraz, że lusterka Tibs są kompatybilne między LHD i RHD, ale moje lewe lusterko OEM było szerokokątne - więc prawe będzie ok).
Image


No to zaczynamy to cholerne przerabianie!
 
Discussion starter · #29 · (Edited)
W złączach D06 i D16 po konwersji pozostaje jeden pusty pin. Więc dlaczego nie przygotować go do następnego modu? Byłyby to elektrochromatyczne lusterka boczne (ponieważ kierunkowskazy boczne byłyby... Tuscani Custom, a nie Hyundai). Potrzebujesz użyć pinu nr 2, który jest dla GND podgrzewanych lusterek (bezpieczny, z dystrybucji masy) i włożyć pin nr 5 jako sygnał zanikania (zaciskanie w lusterku wstecznym i po prostu użyć sygnału zanikania stamtąd). Problemem jest złącze męskie/żeńskie. Mam ich przyzwoitą liczbę z powodu niedawnego zakupu lusterek. Ale dla was, potrzebujecie bardzo rzadkich złączy (myślę). Sama wtyczka jest produkowana przez AMP, a piny nazywane są 040 lub NAMZ AMP dla niektórych. Facet od złączy w moim lokalnym sklepie z elektroniką samochodową nie miał pojęcia, co to za złącza :D
 
Pytanie - czy lusterka UK i EU są takie same (opcja htr conv)?
Aktualizacja: właśnie otrzymałem lusterka UKDM F/L plus lewe lusterko EUDM F/L ze względu na kryteria wideview (wiem teraz, że lusterka Tibs są kompatybilne między LHD i RHD, ale moje fabryczne lewe lusterko było wideview - więc prawe będzie ok).

Zatem, zacznijmy to cholerne przerabianie!
O ile pamiętam, szkła lusterek LHD i RHD są wymienne, ale domyślnie "zamienione" w tym sensie, że EU ma szkło wideview po lewej stronie (która jest wtedy stroną kierowcy), podczas gdy UK ma wideview po prawej stronie (ponownie strona kierowcy). W ten sposób można zwykle stwierdzić, czy przedmiot sprzedawany przez złomowisko pochodzi z samochodu LHD czy RHD (jeśli zauważysz przerywaną pionową linię na szkle lusterka wideview po lewej lub prawej stronie).

Istnieje jednak kolejna różnica, ponieważ obudowy lusterek nie są symetryczne. Kąty są różne z perspektywy kierowcy. Po stronie pasażera LHD jest bardziej pochylona w kierunku nadwozia samochodu niż kierowcy, co jest odwrotnością dla pary lusterek RHD. Można to zrekompensować, jeśli umieścisz lusterka RHD w samochodzie LHD, regulując szkło lusterka, ale to trochę dziwne.

Tylko moje dwa grosze, których się nauczyłem, gdy próbowałem kupić używany zespół lusterek po tym, jak mój został uszkodzony i niemożliwy do naprawy.
 
Discussion starter · #31 ·
O ile pamiętam, szkła lusterek LHD i RHD są wymienne, ale domyślnie "zamienione" w tym sensie, że UE ma szkło szerokokątne po lewej stronie (czyli po stronie kierowcy), podczas gdy UK ma szerokokątne po prawej stronie (znowu po stronie kierowcy). W ten sposób można zwykle stwierdzić, czy przedmiot sprzedawany przez złomowisko pochodzi z samochodu LHD czy RHD (jeśli zauważysz przerywaną linię pionową na szkle lusterka szerokokątnego po lewej lub prawej stronie).

Istnieje jednak kolejna różnica, ponieważ obudowy lusterek nie są symetryczne. Kąty są różne z perspektywy kierowcy. Po stronie pasażera LHD jest bardziej skierowana w stronę nadwozia samochodu niż kierowcy, co jest odwrotnością dla pary lusterek RHD. Można to zrekompensować, jeśli umieścisz lusterka RHD w samochodzie LHD, regulując szkło lusterka, ale to trochę dziwne.

Tylko moje dwa grosze, których się nauczyłem, gdy próbowałem kupić używany zespół lusterek po tym, jak mój został uszkodzony nie do naprawienia.

View attachment 140698 View attachment 140697
Zauważono. Na szczęście udało mi się zdobyć czerwone lusterko samba RHD 2007+ ORAZ lusterko szerokokątne LHD 2004 z atrapą lakieru i wszystko jest w porządku. Prawe lusterko było już LHD, ale ostatecznie chcę kupić szerokokątne RHD, aby zdobyć większość tych lusterek, ponieważ są one znacznie mniejsze niż moje standardowe.
 
Discussion starter · #32 · (Edited)
DIY część trzecia:

Wymagane części to:
- lewe i prawe lusterka składane - jeśli masz GK i opcje składania nie w kolorze lakieru, masz dwie opcje:
1. Składane GK, aby przekonwertować własne lusterka;
2. Składane F/L plus jeden zestaw pasujący do Twojego koloru.

- Męskie złącza AMP 040, jeśli chcesz przygotować swoje lusterka do przyszłych modyfikacji

1. Najpierw musisz usunąć własne lusterka - zaczynając od osłony. PROTIP - jest łatwiej, jeśli najpierw złożysz swoje lusterko. Użyj narzędzia do podważania:
Image


aby odsłonić trzy śruby T30 na lusterko. Po odkręceniu ich, ostrożnie odłącz lusterko od obudowy (jest jedna plastikowa nasadka zapobiegająca łatwemu wyjęciu) i odłącz wtyczkę.

Kolejne kroki dotyczą demontażu lusterka składanego.

2. Usuń plastikowy kołek za pomocą śrubokręta krzyżakowego. Następnie usuń B/PAD.
Image

Image


3. Odkręć wtyczkę i usuń wszystkie złącza w środku. Oznacz je, aby ułatwić ponowny montaż. Użyj tego narzędzia.
Image


4. Odkręć 3 odsłonięte śruby, aby odłączyć mocowanie od ramy lusterka.
Image


5. Następnie zdejmij szkło - ustaw szkło w dolnej środkowej pozycji, a następnie za pomocą małego śrubokręta płaskiego odepnij dwa klipsy łączące szkło z łożyskiem. Odłącz złącza od funkcji ogrzewania (oznacz dolne złącze jako pin GND). Następnie zobaczysz 4 śruby mocujące ramę do obudowy lusterka. Odkręć je, a Twoje składane elementy wewnętrzne są gotowe do umieszczenia we własnym lusterku.
Image


6. Złóż ponownie swoje nowe lusterko w odwrotnej kolejności. Jeśli chcesz wypełnić 8. pin we wtyczce, dodaj kolejny czarny przewód i zaciśnij go w GND funkcji ogrzewania, aby mieć zacisk ujemny i używając złącza AMP 040 zrób nowy przewód i dodaj go do pustego gniazda we wtyczce.

Na koniec, po umieszczeniu wszystkiego w odpowiedniej kolejności, powinieneś zobaczyć coś takiego.
Pamiętaj, aby przetestować funkcję ogrzewania i ponownie wyregulować szkło lusterek.
 
Discussion starter · #35 · (Edited)
Właśnie skończyłem robić automatyczny moduł. Może nie wygląda najlepiej, mógłby być włożony do pojedynczego pudełka, ale w pełni funkcjonalny, jak opisano w planie, chociaż z pewnymi zmianami (wkrótce zaktualizuję).
Image


Wyjście zasilania zabezpieczone bezpiecznikiem 15A, pojedynczy punkt GND. Dodatkowy czerwony zacisk 0,5 dla przyszłego połączenia z gniazdem zasilania. Zielony sygnał to sygnał blokady drzwi BCM-EF6. Pomarańczowy to sygnał zapalniczki BCM-KM1 (anulowanie automatycznego składania w stanie ACC lub ON). Czerwony to sygnał rozrusznika M04-1 (sygnał START). Białe są do składania BCM-EF20 (męski do podłączenia do wiązki, żeński w miejsce OEM), różowe do rozkładania (męski do podłączenia do wiązki, żeński w miejsce OEM).
 
Discussion starter · #36 ·
Przy obiedzie uderzyła mnie oczywista rzecz, którą przeoczyłem z powodu roztargnienia. W obecnej konfiguracji automatyczny przekaźnik składanego lusterka będzie działał niezależnie od polaryzacji centralnego zamka! Dlatego nie można wyodrębnić sygnału zamykania i ominąć go za przekaźnikiem. To niemożliwe. Konieczne jest wpięcie się w obwód na złączu BCM, 1 cm dalej (lub w dowolnej innej odległości) i wewnętrzne poprowadzenie żółtego przekaźnika HMC (NO z wbudowaną diodą) w kierunku zamykania. Na szczęście pudełka, których użyłem, można otworzyć.

Jak ja jestem głupi...
 
Jesteś samokrytyczny. Wolałbym powiedzieć gratulacje, czapki z głów. Widziałem zestaw składanych lusterek w przeszłości na nieistniejących już performancecoupe.uk i/lub sharkracing.com, ale wtedy nie zdecydowałem się go kupić. Teraz dzięki Twojemu DIY wydaje się, że można to zrobić w domu. Tak, wiem, że jest trochę informacji na stronie HC UK, hyundaicoupe.info, ale wyniosłeś to na wyższy poziom dzięki przeszczepowi silników składanych i szczegółom identyfikacyjnym. Byłbym bardziej niż szczęśliwy, gdybym miał składane lusterka za pomocą przycisku, pozostawiając automatyczne składanie profesjonalistom takim jak Ty.

Zanim pójdę na zakupy z naszymi chińskimi przyjaciółmi i innymi, muszę sprawdzić, czy okablowanie drzwi i złącza BCM dla przekaźników w moim FL2 tam są. Trzymam kciuki, ale jednocześnie uważam, że FL2 z lat 07-09 jest jeszcze bardziej świadomy kosztów i prawdopodobnie pozbawiony wszystkiego, co wykracza poza specyfikację fabryczną dla danego samochodu. Dodatkowo ostatnie mrozy również mnie spowalniają, ale powinno to wkrótce ustąpić.
 
Discussion starter · #38 · (Edited)
Właśnie zmodyfikowałem moduł. Przekaźnik obwodu czujnika LOCK został zmodyfikowany przez oddzielenie od GND i dodanie niebieskiego przewodu, który zostanie podłączony do BCM-FF8. Wspomniany przekaźnik ma wbudowaną diodę, dlatego sygnał składania będzie stosowany tylko w stanie LOCK. Dokładnie tak, jak powinno być. Ponadto przekaźnik anulowania automatycznego składania został zastąpiony ultraszybkim i ultra niezawodnym czarnym przekaźnikiem HMC NC/NO (plug&play).

Żółty przekaźnik to 95224-29750
Image


Czarny przekaźnik to 95220-3B000
Image
 
Discussion starter · #39 ·
Oto zaktualizowany schemat modułu automatycznego składania/rozkładania. Zaznaczono każdą zmianę w stosunku do pierwszego prototypu schematu. Najbardziej zauważalne zmiany to:
  • implementacja przekaźnika wykrywającego sygnał LOCK (styki zamknięte podczas pracy przekaźnika blokującego BCM przez ok. 2 sekundy), który uruchamia przekaźnik czasowy automatycznego składania;
  • przejście z rozwiązania opartego na dodatnim zasilaniu wskaźników na wyzwalanie sygnałem rozrusznika;
  • czas składania/rozkładania został wydłużony do 6 sekund;
  • dodatkowe zaciski gniazda zasilania do przyszłych adaptacji są również zaznaczone.
    Image
Prototyp został w pełni przetestowany z akademickim zasilaczem 18V 20A (oczywiście dostosowanym do 14,4V 20A) przez dłuższy czas. Nie było żadnych problemów. W przyszłym tygodniu urządzenie zostanie zainstalowane w moim Tib i zobaczymy wynik.
 
Cześć, przede wszystkim miła konwersja, kolego. Chcę o coś zapytać. Ostatnio kupiłem na Ebay części: 935702C060KH i 935752C030KH, które są przełącznikami szyb dla kierowcy i pasażera. Na Ebay pisze, że ta część może pasować do mojego Tiburona z 2003 roku, mimo że pochodzą z FL/2. Pytanie dotyczy przełączników kierowcy, a także tego, czy mają one ogólnie różne piny okablowania. Mój 2003 ma tylko jeden przycisk blokujący przełącznik szyby pasażera, a nie przycisk do składania lusterek lub blokowania drzwi, jest po prostu pusty. Część, którą kupiłem, ma przycisk do składania lusterek. Czy będę mógł po prostu go podłączyć i zignorować "nowy" przycisk? To samo dotyczy przełącznika po stronie pasażera. Jeśli tak nie jest, po prostu usunę srebro wokół przełączników (powód, dla którego i tak je kupiłem) i po prostu umieszczę je na moich starych przyciskach.
 
21 - 40 of 53 Posts